www.dobesovi.cz

Značky aut

Autor , dne 25. 5. 2009, v kategorii Mireček

Mireček už od svých dvou let pozná všechny v čechách běžné značky aut. Začalo to docela nevinně, když u každého auta spustil svoje „cotojé, cotojé?“. Po prvních odpovědích si vynutil i kreslení značek, tak jsme se je museli naučit i kreslit. Když už jsem se díval, jak která značka vypadá, našel jsem si i pár informací o původu značek. Tady je dávám do placu:

Historie a původ automobilových značek

Logo

Historie automobilky, logo automobilu, prostě všechno co jsem věděl a zbytek našel na netu…

ALFA ROMEO V roce 1910 Anonima Lombardo Fabbrica Automobili (ALFA) použila logo sestavené ze dvou milánských symbolů: hada rodu Visconti na světle modrém pozadí a červený kříž na bílém pozadí. Obojí bylo uzavřeno v kovovém kruhu s nápisy Alfa a Milano. V roce 1915 odkoupil továrnu Nicola Romeo. Od tohoto data jsou součástí loga obě jména – Alfa a Romeo
AUDI Roku 1909 musel August Horch opustit svou firmu, která nesla jeho jméno. Když chtěl založit nový podnik, nastal problém – nemohl ho pojmenovat svým jménem. Vybral tedy název AUDI, což v latině znamená „poslouchám“ a zároveň je překladem jeho jména Horch /hören v němčině znamená poslouchat/. Pokud jde o čtyři kroužky ve znaku, ty znamenají spojení značek Audi, DKW, Wanderer a Horch.
BMW Až do roku 1919 se Bayerische Motoren Werke specializoval na výrobu leteckých motorů. Počínaje tímto rokem mírová smlouva zakázala Německu vývoj a výrobu letadel. BMW se tedy přeorientoval na výrobu motorek a aut. Logo značky symbolizuje vrtuli, která připomíná prvotní aktivitu BMW. Barvy reprezentují Bavorsko
CITROEN Během své svatební cesty v Polsku si André Citroen všiml, že tu jsou parní mlýny poháněny ozubenými převody s dvojitě šikmými zuby, které připomínají krovky. Po svém návratu do Paříže upravil tento systém pro potřeby ocelárenského průmyslu a nechal si ho patentovat. Když v roce 1919 představil svůj první automobil, na jeho kapotě se skvěly dvojité krovky. Přestože byl v roce 1935 Citroen odkoupen Michelinem a v roce 1976 Peugeotem, dvojité krovky zůstaly logem značky.
DACIA Společnost vznikla v Rumunsku v roce 1966 podepsaním smlouvy Rumumska s Renaultem. V roce 1968 byla vyrobena první Dacia 1100 podle Renaultu 8. Od roku 2004 se Dacia pokouší dostat na evropský trh s modelem Logan.
DAEWOO Automobilku založil roku 1967  Kim Woo-jung. Od roku 1972 patří Daewoo do koncernu General Motors.
FIAT Zkratka FIAT „Fabbrica Italiana Automobili Torino“ v překladu znamená italská továrna na automobily ve městě Torino. Byla založena roku 1899. Díky kvalitním a silným motorům, ale často rezavějící karosérii a odfláklému zpracování, se Fiatu často říká Ferrari pro chudé. Fiat dlouho prodělával, z průšvihu je dostala až výroba malých aut.
FORD Automobilku založil Henry Ford v roce 1903, v roce 1908 začal s výrobou modelu T. Zavedení pásové výroby aut v roce 1913 se stalo velkým vzorem pro ostatní automobilky. Známý znak, modrý ovál s psaným písmem, se poprvé objevil v roce 1927 na modelu A. K pobočnám Fordu patří Aston Martin, Ford, Jaguar, Land Rover, Lincoln, Mazda, Mercury a Volvo.
HONDA Společnost založil Soichiro Honda motorizací Japonska po 2.světové válce sestrojením motobicyklu. Po úspěchu s motocykly začal vyrábět i první malá auta. Honda Motor Corporation je největší světový výrobce motorů.
HYUNDAI Logo automobilky, nakloněné stylizované „H“ představuje dvě osoby – společnost a zákazníka, podavající si ruce. Motto společnosti je  „Jeďte svou cestou“. Oblibu si designově nevýrazné vozy získali díky ceně, kvalitnímu zpracování a technice od Mitsubishi.
CHEVROLET Společnost založil závodník Louis Chevrolet a zakladatel General Motors William C. Durant. Roku 1911 vstoupil Chevrolet na automobilový trh s vozem Classic Six, aby soupeřil s fordovým modelem T. Zpočátku Chevrolet dodával do Evropy pouze vozidla Daewoo, ale v poslední době je Chevrolet vidět stále častěji.
Infinity Značka Infiniti vznikla ve Spojených státech jako odnož japonské společnosti Nissan. V současnosti se vozy Infiniti prodávají i na trzích v Číně, Rusku a Švýcarsku, přičemž sídlo centrály se nachází nedaleko Ženevy.
LAMBORGHINI Býk ve znaku Lamborghini symbolizuje znamení zvěrokruhu jeho zakladatele, Ferruccia Lamborghiniho.
MERCEDES Značka Mercedes vznikla spojením firem Daimler a Benz roku 1926. Pojmenování Mercedes dostala podle jména dcery jednoho z dovozců Daimleru, Emila Jelinka. Logo – třícípá hvězda, symbolizuje tři aktivity firmy /letectví-vzduch, motorové lodě-moře a automobily -země/. Značku Benz kdysi symbolizovaly vavřínové listy po obvodu kruhu.
mitsubishi Tady je to jednoduché. Překlad názvu značky Mitsubishi vychází z japonského výrazu „tři diamanty“… Proč zrovna tři a na rovnou pět, to nevím.
mini Společnost Cooper byla založena roku 1947 Charlesem Cooperem a jeho synem Johnem. Krátce před svou smrtí v roce 2000 založil John společnost John Cooper Works. Vedení společnosti převzal Micheal Cooper, který společnost prodal v roce 2007 automobilce BMW.
nissan
OPEL Značku Opel založili v Německu roku 1898 synové Adama Opela a jejím původním logem byl ovál s nápisem Opel vyvedeným gotickým písmem. S příchodem nacistů k moci se logo mění a roku 1937 je název Opel nahrazen stylizovanou vzducholodí procházející kruhem. V roce 1964 se místo vzducholodi objevil blesk. Od roku 1970 má nápis v logu kvůli reklamním účelům žlutou barvu.
PEUGEOT Lev, nakreslený Justinem Blazerem, se stal logem Peugeotu od roku 1858. Původně byl lev zobrazen na všech čtyřech a kráčel po šípu. To symbolizovalo kvalitu pil, které tehdy Peugeot vyráběl: rychlost řezání, tvrdost jejich zubů a pružnost ostří. Lev stojící na zadních tlapách se stal symbolem Peugeotu od roku 1948. Následovalo sedm dalších úprav loga. Současná verze byla pojmenována „Blue Brand“.
PORSCHE Ferdinand Porsche navrhl tento znak roku 1952. V erbu jsou znaky Wurtembergského vévodství. Vzepjatý kůň uprostřed symbolizuje město Stuttgart.
RENAULT Logo ve tvaru kosočtverce vzniklo už roku 1898, ale teprve 1925 se poprvé objevilo na jednom z vozů Renaultu. V minulosti měl otvor ve středu kosočtverce svůj význam – zvuk klaksonu tudy mohl vycházet z kapoty. Za posledních 80 let Renault své logo devětkrát modernizoval.
SKODA Logo připomínající okřídlený šíp bylo inspirováno cestami zakladatele značky Emila Škody po Spojených státech.
SAAB Švédská společnost Svenska Aeroplan Aktie-Bolaget, známější pod zkratkou SAAB, vznikla 1937 jako továrna na vojenská letadla. Proto se také od roku 1947 jejím logem stal bombardér. Ten byl po sloučení s firmou Scania roku 1984 nahrazen obrázkem supa s korunkou na hlavě. Jednalo se o původní logo Scanie, které bylo zároveň znakem regionu, odkud firma pocházela – Scanie na jihu Švédska. I když dnes jsou SAAB a Scania rozděleny, toto logo používají obě dvě značky.
VW Volkswagen byl založen roku 1936 na Hitlerův příkaz. Ten snil o tom, že každý Němec bude mít svůj malý lidový vůz. Jeho přání bylo vyslyšeno – už v roce 1938 se objevil populární „brouk“, navržený F. Porschem. Během doby jeho existence se ho prodalo na 20 milionů kusů. Název značky je složen ze slov volk – lid a wagen-vůz.


http://tuningyaut.blog.cz/0902/znacky-aut

http://www.neatorama.com/2008/02/18/evolution-of-car-logos/

:

Zanechte komentář

Náhodné foto (F5 generuje nové)

Dřevěný kostelík v Broumově Rekonstrukce bitvy Tři Grácie Na kolech Galerie z ruky Křížovice Zahájení výstupu u stopky Kluci Piazza Armerina - mozaiky na podlaze Cesta na Choustník