Co žere Gilberta Grapea

Autor , dne 30. 7. 2009, v kategorii Filmy

What´s  Eating  Gilbert Grape, režie : Lasse Hallström, USA, 1993

Viděla jsem skoro všechny filmy s Johnny Deppem, protože ho miluji, ale tento snímek mi dlouhou dobu unikal. Letos jsem ho dohnala 🙂

Whats eating Gilbert_GrapeGilbert je takovej normální mladej borec z americkýho zapadákova. Tata se mu oběsil, matka děsně ztloustla, už 7 let nevyšla z domu a okolí se jim kvůli ní posmívá, má ještě další sourozence, ale nejvíc zabrat mu dává mladší mentálně postiženej brácha Arnie. Má ho pořád na krku, ale někdy ho neuhlídá a on pak něco vyvede, třeba že vyleze na vodárenskou věž. Když se seznámí s Becky, která cestuje s babičkou a porouchalo se jim tu auto, má na Arnieho ještě míň času a zapomene ho do rána ve vaně. Gilbert se vrací až druhý den na Arnieho narozeniny, který jsou spojený s velkou oslavou, protože mu lékaři dávali jen 10 let a on už slaví 18. Becky s babičkou odjíždí, ale Gilbert nedokáže opustit rodinu a jet s ní. Gilbertova matka po oslavě padne do postele a umírá. Sourozenci jsou z toho vyvalení a nakonec Gilbert barák zapálí, aby nemuseli snášet posměšky od lidí, až budou jejich matku z domu vytahovat jeřábem. Příští rok opět přijíždí Becky s babičkou a Gilberta s Arniem berou s sebou.

Johnny Depp je v tomhle filmu výbornej, ale musím vyzdvihnout výkon v té době 19ti letýho Leonarda diCapria v roli Arnieho, byla to jeho první větší herecká příležitost a byl za to nominován na Oscara. Pak už se herecký nabídky jen hrnuly.