Farscape

Autor , dne 7. 7. 2009, v kategorii Seriály

Seriál se vysílal v roce 1999 na YTV channel, pak v USA na Sci-Fi Channel

Farscape Farscape je australský sci-fi seriál, který ne každého hned chytne. Od ostatních sci-fi seriálů se totiž tak trochu liší. Za začátku seriál působí velmi úsměvně až komicky a to především díky slabým maskám a efektům. Myslím, že hodně diváků „odpadne“ už při prvních dvou dílech. Chce to čas, tak tři čtyři díly, a divák (skalní příznivec sci-fi) zjistí, že kvalita tohoto seriálu nespočívá v efektech a maskách, ale hlavně ve výborně zahraných postavách a zajímavém příběhu. Seriál začíná experimentem, kterým se astronaut a fyzik Crichton snaží dokázat teorii prakového manévru. Tento manévr spočívá ve využití gravitace planety a odporu atmosféry ke zrychlení vesmírné lodi.

Experiment skončí neúpěšně, Crichton vletí do červí díry a příběh plný překvapení se rozjíždí… Po opuštění červí díry se srazí s bojovým letounem, který zrovna stíhal prchající vězně. Unikající vězeňská loď ještě stihne Crichtona zachytit a rychle uniknout. Následně Crichton zjišťuje, že loď která ho zachytila je živá a jmenuje se Moya, že při srážce s bojovým letounem zahynul bratr velitele, a že posádka lodi je složená ze samých vězňů. Posádkou lodi je tedy Crichton, dále Aeryn Sun – pilotka bojového letounu, Chiana – stíhaná jako „nepřizpůsobivý jedinec“, Ka D’Argo – bojovník uvězněný za vraždu své ženy, Zhaan – kněžka uvězněná z politických důvodů, můj oblíbenec Rygel XVI – bývalý vládce impéria o šesti stech miliardách poddaných a Pilot – navigátor a mluvčí Moyi.

Seriál má celkem čtyři série. Pod tlakem fanoušků vznikl ještě tříhodinový závěrečný film  „The Peacekeeper Wars“.